Keep calm – it’s pyjama day

Pyjama voor grote jongens

Een héle tijd geleden, ging ik langs bij Den Depot in Heist-op-den-Berg: een prachtig stoffenwinkeltje mét naaicafé en supervriendelijke service. Mijn zus ging mee en koos een tricot’ke dat ze mooi vond voor haar kleine prins. Een paar maanden later, raapte ik mijn moed bij elkaar en begon aan een pyjama. Moed? Waarom, voor ne pyjama? Ja: ik werk niet graag met kamsnaps/drukknopen in tricot dus ik ging voor een enveloppehalsje. Ooit nog eens geprobeerd en grandioos misgelopen omdat mijn boordstof niet de juiste afmetingen had. Dus met een héél klein hartje, probeerde ik het nog eens.

Een patroon voor een T-shirt met enveloppehals vond ik gratis online bij De Droomfabriek. Ik ging voor maatje 80, iets te groot maar ne pyjama moet comfy zitten, niewaar. En het toffe aan kleine kindjes: die groeien daar wel in. Het patroontje nam ik volledig over, alleen besloot ik toch een shirtje te maken met korte mouwen. Op deze blog had ik al eens boordstof aan korte mouwen gezien. Mooi, en een leuk extra accentje. Ik heb labels (hierover komt binnenkort een blog-bericht: stay tuned!), maar besloot er toch maar geen in het shirt te plaatsen. Wie weet kriebelt dat net op zijn ruggetje en dat is het niet waard, hé.

Voor het broekje gebruikte ik een patroon van Brindille and Twig. Prachtige patronen in PDF, supergemakkelijk en mét foto-tutorials. Meer kunt ge niet willen, hé. Er lag nog een mooi oranje tricot in mijn kast, ideaal bij zijn shirt. Ik vertrok van het patroon van het korte broekje, maar voor de pyjama besloot ik de zakjes weg te laten. Omdat Toon nogal een smal meneertje is, nam ik maat 80 voor de broek zelf en een maatje kleiner voor de boordstof. Hier kan u wél mijn label in al zijn glorie aanschouwen. Nu hopen dat hij slaapt als een roosje in zijn toch-wel-goed-gelukte pyjama.

 

1-Naaiprojectjes

 

2 gedachtes over “Keep calm – it’s pyjama day

Geef een reactie

