Ida & Leonie

Mijn tas: eerste pogingen

Enkele maanden geleden kocht ik de nieuwe “La Maison Victor“. Hierover binnenkort een post. In het magazine zat een bon voor het boek “Mijn tas“, dus natuurlijk kwam ik de Standaard Boekhandel buiten met een LMV én een nieuw naaiboek… Ochja, that’s me, zeker.

Vriendinnen van me kenden het boek ook, dus we besloten op een zaterdag eens samen te komen en samen de Ida-tas te maken. Om 13h ongeveer gingen we van start en de instructies waren heel duidelijk. In het boek gebruikt men foto’s en duidelijke omschrijvingen waardoor je eigenlijk al moeite moet doen om echt grote fouten te maken. Omdat we nog kabas-leken zijn, was het een tamelijk tijdrovend project. Pas om half 10 waren we helemaal klaar. Maar we waren alle drie héél content met het resultaat. Het stofje dat ik gebruikte zal bij velen gekend zijn, het komt van Veritas. Wat ik zou wijzigen als ik de tas nog eens maak, is de lengte van de tassenband. Ik krijg de tas nu eigenlijk niet over mijn schouder, dus volgende keer maak ik de band wat langer.

Enkele weken terug vond ik bij de verkoop in Kessel-Lo bij Bambiblauw een leuk, stevig, geel-wit-groen stofje. Bij Pauli in Leuven kocht ik een tijdje geleden al nepleder. Niet omdat ik dat supermooi vond, wel omdat ik dat eens wilde testen om een handtasje mee te maken. Dit was spijtig genoeg geen groot succes, de vlieseline wilde niet kleven op de achterzijde, waardoor het dus niet echt een stevige “sakosj” werd. Mijn witte tassenband werd ondertussen verwerkt in de Ida-tas, waardoor ik alleen nog beige had klaarliggen. Goed genoeg om eens te testen. Ook met de boekentassluiting had ik nog nooit gewerkt, dus het werd officieel een eerstekeer-tasje. Uiteindelijk is het toch nog een draagbare tas geworden én heb ik er weer vanalles uit geleerd. Het leven kan toch mooi zijn, hé!

De foto’s waren geen groot succes, binnenkort post ik er nieuwe en duidelijkere. Maar voorlopig zullen we het hiermee moeten doen!

1-2014-07-301

1-2014-07-30

Geef een reactie

