DIY canvas

Eens iets anders

Ik zit in een hobbyclubke dat we een hele tijd geleden gestart zijn met wat vriendinnen. De bedoeling was dat we maandelijks zouden samenkomen en dat ieder om de beurt een leuk projectje zou voorzien. Helaas lukt het niet om echt élke maand bij elkaar te komen, maar dat is ook niet zo erg. Dan is’t altijd extra plezant wanneer we wel nog eens samenkomen. Gisteren was het dus weer zo’n avond.

We zagen de tutorial bij Elza D.. Een paar van de ladies had dit projectje al eens getest en het bleek een groot succes. Gisteren deden we het plakken, waarbij we onze foto’s zorgvuldig plat probeerden te krijgen op de canvassen. Na een dik uur merkten we dat de lijm niet zo snel droogde en besloten we de canvassen de dag erop, thuis, verder af te werken. Deze ochtend stond ik dus met volle moed op om te starten aan mijn papier-verwijder-stap. Man man man, wat een geprul! Op Elza’s blog las ik dat ze de papierlaag met wrijven en de gele kant van het sponsje weg kreeg, maar dat was bij mij niet helemaal het geval. Heel voorzichtig en aarzelend startte ik, maar na een half uur wrijven was mijn geduld op. Het werd de groene kant van het sponsje die het werk klaarspeelde. Telkens schrobde ik (voorzichtig) de witte “waas” weg en liet ik de canvassen terug opdrogen. Zo zag ik het best welk stukje nog wat papier op zich had.

Het eindresultaat kan u op de foto’s hieronder bewonderen. Schoon, hé!? Twee van de foto’s zijn van mijn reis naar New York van vorig jaar. Eéntje is van Toon, als verrassing voor mijn zus als ze terugkomt van zee.

  _DSC0255 _DSC0253

_DSC0260

Geef een reactie

