Ma robe Sureau

Nog eens Deer and Doe

Iedereen die mijn blog een beetje volgt weet dat ik ondertussen al verschillende patronen maakte van Deer and Doe. Ondertussen, na een half jaar naailessen te volgen, begin ik door te krijgen hoe ik (makkelijke) patronen kan nameten. Helaas kon ik dat nog niet wanneer ik dit jurkje maakte en er waren hier en daar toch wat moeilijkheden.

Telkens ik aan een naaiproject begin, ga ik eerst eens zoeken op internet naar reviews. Patronen passen (blijkbaar) zelden voor mij zonder aanpassingen, dus ga ik uit gewoonte eens kijken waar andere mensen problemen hadden. Voor de Sureau las ik bij meerdere personen dat ze de schouders hebben opgehaald, dus dat had ik toen ook op het gevoel aangepast. Op deze website worden verschillende links vermeld met how-to’s. Maar zoals ik al zei: bij mij is er wel wat misgelopen doordat ik toen mijn patronen nog niet echt herbekeek. Ik dacht: maat 34, zal wel passen. Gevolg: deze jurk is vrij smal aan mijn middel, gelukkig kon ik er nog nét in!

De stof kocht ik al een héle tijd geleden en ik zou niet meer weten waar ik ze gehaald heb. Als ik de jurk in de toekomst nog eens maak, kies voor een dunnere, soepelere stof. Deze stof valt niet zo mooi. Maar al bij al een heel draagbare jurk!

Schermafbeelding 2015-01-10 om 17.09.07

Een gedachte over “Ma robe Sureau

Geef een reactie

