Over winnen en verliezen

Een bewogen week

Voorbije periode was er eentje met ups & downs, zoals dat al eens gaat in het leven. Ik zal eerst even de “downs” toelichten, dan kunnen we straks met een vrolijke noot afsluiten.

’t Is eigenlijk allemaal niet zo zwart-wit: zelfs de “downs” hebben een lichtpuntje. Every cloud has a silver lining, hé! Er was me al heel wat ter ore gekomen over de website Spoonflower. Omdat ik de kwaliteit van de stoffen nooit had kunnen voelen en ik soms nogal voorzichtig ben, heb ik hele lange tijd niet op de website gekeken (ik ken mezelf) en dus ook niets besteld. Na de blogpost te zien van haar (en eens te polsen naar welke stof er precies gebruikt werd voor de trui), besloot ik er toch eens werk van te maken. En potjandorie, UREN heb ik zitten zoeken en zitten rondkijken. Uiteindelijk selecteerde ik 6 stoffen: tricot voor ’t metekindje en een katoentje voor mezelf. Ondertussen zijn we zo’n 2 weken later en heb ik de stoffen al ontvangen: yay!

Allemaal plezant, zegt u? Awel, niet echt. Wanneer de postbode kwam opdraven met mijn pakketje, moest ik ineens nog bijbetalen. Douanekosten… VEEL douanekosten! Waar ik – natuurlijk – niet op had gerekend. Mijn enthousiasme was dus al gauw heel wat minder. De stoffen zijn gelukkig wel mooi. De tricot is een hele dunne tricot waarvan ik (waarschijnlijk) T-shirts zal maken. Nog even over nadenken, zo’n dure stof moet goed gebruikt worden. Conclusie: héle leuke stofjes en designs, véél te duur voor wat het is (zeker met die torenhoge douanekosten bij, grrr).

Nu de “up”. Via een facebookwedstrijd van Mon Depot, won ik een stof van Max&Lola. Ik heb nog nooit iets gewonnen, dus ik sprong een gat in de lucht wanneer ik het las. Natuurlijk plaats ik  van het uiteindelijke afgewerkte product ooit wel eens een foto online. Bedankt, mondepot!

Schermafbeelding 2015-02-08 om 19.09.32

Geef een reactie

