T-shirts

Shirts, shirts en nog eens shirts.

Misschien herinnert u zich mijn vorige post nog over de (veel te dure) Spoonflower-stofjes. Drie van deze kleine lapjes hebben eindelijk een bestemming gekregen en werden T-shirts voor Toon.

In de les werkte ik aan enkele patroontjes. De eerste versie die ik maakte, werd een testversie. No way dat ik mijn fancy stoffen zou verknippen voor er 120% zeker van te zijn dat het patroontje goed zat. Het groene stofje, eentje van Froy&Dind, had ik al een tijdje in de kast liggen en werd mijn proefstof. Na wat gesukkel met de kamsnaps (grrr!), nam ik ook voor de wolkenstof hetzelfde patroontje. De achterkant en mouwen werden hiervan donkerblauw.

De leeuwenstof werd een shirt met raglanmouwen. Voor de achterkant nam ik gewoon een effen, donkerbruine stof. Dit idee haalde ik bij byevamaria en ondertussen heb ik het al op verschillende blogs zien verschijnen. Ik denk dat dit mijn favoriet is.

Voor de plusjes-stof koos ik voor het patroon van La Maison Victor: de Leather Sweater. Heel makkelijk patroontje, een aanrader! Hiervoor gebruikte ik een wit-zwarte stof met streepjes (met dank aan de naai-juf) en een stukje vals leder van bij zus&mus.

Wat staat er nu op de planning? Broeken, broeken en nog eens broeken. Het Cisse-patroon van Zonen09 wordt volop overgetekend, sponsen stofjes werden alvast gekocht voor Pim-broekjes… Jawel: wij gaan klaar zijn voor de zomer!

ShirtjesToon

Een gedachte over “T-shirts

Plaats een reactie